. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK Flash+3D

Keverőpult modellezése és renderelése Swift 3D-vel
  feltöltve: 2003.10.26 | szerző: berry | olvasva: 9499 alkalommal

     
 

Csomagoljuk be...

A v3-ban megjelent bitmap textúrázás segítségével egy tárgyra ráfeszíthetünk egp pixeles képet. Ezzel a módszerrel pillanatok alatt létrehozhatunk egy szép díszcsomagolást.

Letöltés: Swfit3D formátumban

Bitmap textúrázás

Sajnos a bitmap textúrázás nem teszi lehetővé, hogy egy téglatest oldalaira más-más képet illesszünk (a képet a test teljes felületén körbefuttatja), ezért a fenti kép elkészítéséhez egy apró trükköt kell bevetni. Az extrusion-ök esetében viszont módunkban áll az extrudált oldal textúrázása (ezt színezni is külön-külön lehet) Ezért készítsünk 6 darab extrusiont, mindegyik 1.000x1.000x0.000 méretű legyen és alkossunk belőlük kockát.

Fontos, hogy az extrusion mérete egységnyi hosszú legyen, mert a bitmap-et alaphelyzetben ekkorára nyújtja a Swift. Ezután készítsük el a doboz oldalára szánt anyagokat (előlap, oldalé, hátlap ...)

Ezt követően elkészítjük a Swift bitmap textúráit. Setup > Material > add Material: Itt a pattern-nél > Bitmap Image majd a brows-nál kitallózzuk a korábban elkészített képet, és a Wrap opciót Planar Wrap-ra állítjuk. Ezzel el is készült egy textúra, amelyet ráhúzhatunk a doboz oldalára.

Ezzel a módszerrel a doboz minden oldalát textúrázhatjuk. A dobozunk ekkor még kocka alakú. Ez ne zavarjon senkit, mert azt szépen utólag átméretezzük. A méreteket ne a sizing-nél adjuk meg, hanem a scale-el nyújtsuk meg a kívánt arányúra, mert különben a textúránkat ismétlődővé tesszük, vagy éppen lemaradnak bizonyos részek.



Letöltés: Wallpaper 1280x960pxiel méretben

Záró gondolatok, észrevételek

A renderelések során érdekes, hogy a kisebb felbontások esetén a vékonyabb vonalak elcsúszhatnak, ezért érdemesebb nagyobb felbontást választani, és a kész eredményt utólag egy pixeles progival összenyomni. A renderelés során megadható egy Antialias Quality, ennek értékét növelve finomíthatjuk az élek simítását, viszont ezzel arányosan nő a renderelési idő. A maximális scene méret 2000x2000 pixel. Ez már akár nyomdai kivitelezésekhez is megfelelő felbontást eredményez bizonyos feladatoknál.

A Swift 3D v3 EMO Ray Trace modulja nagy sikerre számíthat az olyan designerek körében akik nem szeretnének túlzottan elmélyülni a 3D világában, de szeretnék egy kicsit színesíteni a webes, vagy DTP-s munkáikat egy-egy 3D-s effekttel.

 
     
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .