. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK Flash+3D

Billiárdasztal és szoba modellezése Swift 3D-ben
  feltöltve: 2004.09.30 | szerző: Ducky | olvasva: 7595 alkalommal

       
 

A leírásban egy komplett billiárdszoba elkészítését kísérhetjük végig. A középpontban természetesen a biliárdasztallal, amin szerepelnek a golyók és a dákók is. További alapberendezések modellezésére is kitérünk. A biliárdgolyóknál a számozást is elkészítjük. A biliárdasztalnál több különböző objektumból állítjuk össze az összképet. A lenti példában látható pár kép a kész alkotásból:

Az elkészült grafikát ezután már lehet egyben animálni, de mivel megfelelően csoportokba szervezzük az összetevőket, akár golyónként külön is lehet animálni. A lenti példában látható egy animáció, ahol az egész szobát forgatjuk, az egér mozgásától függően.

Lássunk is neki a munkának. Készítsünk egy új mozit a swift-ben. A színpad mérete nem lényeges, mivel minden összetevőt külön fogunk elkészíteni és elmentjük mint 3D-s objektumot. Ha minden készen van, akkor fogjuk az egészet egyszerre összeállítani.

Golyók elkészítése

A biliárdgolyók elkészítésével kezdjük a munkát. Tizenöt szines golyó lesz és egy fehér. Természetesen nem megyünk végig mindegyiken. Egy teli és egy csíkos golyón bemutatom a folyamatot, a többi már ugyanaz lesz, csak más számokkal. Hozzunk létre két alapgolyót (felső gyors objektum menü: Create Sphere).

Az így létrehozott golyók alapban szürke színűek, ezekre fogjuk ráfeszíteni a golyókhoz tartozó felületeket.

A felületeket tetszőlegesen bármilyen képszerkesztő programmal el lehet készíteni. Különösebben nem számolgatunk a formákkal, egyszerű téglalap alakú képeket készítünk, amiket ráhúzunk a golyókra. A teli golyóknál kisebb a számot körülvevő kör, míg a csíkos golyóknál kicsit nagyobb. A lenti példában látható a két kép, az egyik az egyes golyóé, a másik a kilences golyóé, ami csíkos.

Ezt követően az elkészített képeket beimportáljuk a swift-be, úgy, hogy új kitöltő formaként el is mentjük egy külön könyvtárban. Válasszuk a főmenüben a Setup/Materials.. menüpontot majd a megjelenő ablakban hozzunk létre egy új kategóriát (New Category) 'Biliárd' néven. Ebben fogjuk tárolni az összes új kitöltő formát, amit a segédletben felhasználunk.

A fenti képen látható, hogy én már hozzá is adtam az új kitöltőket a biliárd könyvtárhoz, de nézzük meg ez hogyan is megy. Adjunk hozzá egy új elemet (Add Material), majd a megjelenő panelen adjuk meg a kívánt kép elérési útját. Adjunk neki nevet és mentsük el az új kitöltő elemet (Ok).

Ezután a golyókra egyszerűen ráhúzzuk az új színt a paletta biliárd könyvtárából. Készítsük el a golyókat egytől tizenötig. Az elsőtől a nyolcasig teli golyók, kilencestől a tizenötösig csíkos golyók. Lesz még egy fehér golyó is, ez tisztán fehér színű, minták nélkül.

Amikor az összes golyó elkészült, rendezzük el mindet egy háromszög alakzatban úgy, ahogyan azt a biliárd játékban új játszma kezdetekor szokás. A golyók sorrendje tetszőleges, de aki nagyon precíz akar lenni, az utánanézhet egy szabálykönyvben. A fehér golyót tegyük a háromszög csúcsa elé.

A golyókkal készen is vagyunk. A beimportált színeket az alsó palettán a Materials csoportban tároljuk a Biliárd könyvtárban. Ugyanilyen módszerrel fogjuk elmenteni az eddig elkészült elemeket is, azaz a biliárdgolyókat. Ez azért hasznos, mert így nem kell a munkaterületen kerülgetni a többi szerkesztés során, és így a későbbiekben más munkáknál is felhasználhatjuk.

Nézzük meg egy példán keresztül, hogyan tudjuk elmenteni a kész elemeket...
 
       
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .