. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .


 
 
SEGÉDLETEK ActionScript

Dinamikus mozgások ActionScripttel - 3. rész
  feltöltve: 2004.02.18 | szerző: papp | olvasva: 15111 alkalommal

       
 

Rugós mozgások

Rugós mozgásokra is elég sok példát lehet látni Flash-es oldalknál és látványos hatásokat érhetünk el. Alapvetően ugyanazt a kódot alkalmazhatjuk, mint a folyamatosan lassuló mozgások esetében, egy kis módosítással. Töröljük a labdáról a teljes kódot és helyette adjuk meg a következőt:

onClipEvent (load) {
     _x=100;
     _y=100;
     sebesseg = 2;
     rugalmassag = 1.2;
     celx=400;
}

onClipEvent (enterFrame) {
     tavolsag = celx - _x;
     xmozgas = (xmozgas+tavolsag/sebesseg)/rugalmassag;
     _x += xmozgas;
}


Nézzük mit alkottunk. A labda rugós mozgással foglalja el helyét a kijelölt célpontban. Kisérletezhetünk egyéb értékekkel is a sebesseg es rugalmassag változók esetében a kívánt intenzitás és gyorsaság érdekében (labda20.fla):

Ezután már könnyedén megoldhatjuk például az egérmutató követését rugós mozgással (labda21.fla):

onClipEvent (load) {
     _x=100;
     _y=100;
     sebesseg = 5;
     rugalmassag = 1.2;
}

onClipEvent (enterFrame) {
     tavolsag = _root._xmouse - _x;
     xmozgas = (xmozgas+(tavolsag)/sebesseg)/rugalmassag;
     _x += xmozgas;
     tavolsag = _root._ymouse - _y;
     ymozgas = (ymozgas+(tavolsag)/sebesseg)/rugalmassag;
     _y += ymozgas;
}

Rezgő mozgások

Rezgő mozgásra is szükségünk lehet egy Flash animációban, pl ha egy csörgőórát akarunk életre kelteni, vagy valami hasonlót. Írjuk be a következő rövid kódot a labda moziklip Actions ablakába:

onClipEvent (load) {
     x= 100;
     y= 100;
     rezges = 5;
}

onClipEvent (enterFrame) {
     _x= x+random(rezges);
     _y= y+random(rezges);
}

A labda pozícióját és a rezgés intenzitását paraméterezhetővé tettük. A rezgő mozgást az eredményezi, hogy a Flash véletlenszerűen generált pontokba mozdítja el a labdát. Mielőtt még abbahagynánk a mai adag mozgás tananyagot, vizsgáljuk meg a körmozgást...

 
       
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .