. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK ActionScript

Dinamikus mozgások ActionScripttel - 3. rész
  feltöltve: 2004.02.18 | szerző: papp | olvasva: 15111 alkalommal

       
 

Körmozgás

ActionScript használata nélkül is lehet körmozgás animációt készíteni Flash-ben a Motion Tween és Guide layer kombinációval, de kóddal sem sokkal összetetteb. Töröljük ismét a teljes kódot a labdáról és kezdjük a változók meghatározásával:

onClipEvent (load) {
     sugar = 100;
     sebesseg = 5;
     x = 300;
     y = 200;
}


A sugar változó a körpálya sugara, a sebesseg a labda forgási sebessége, az x és az y pedig a körpálya középpontjának koordinátája a színpadon. Folytassuk az onClipEvent eseménykezelővel:

onClipEvent (enterFrame) {
     // növeljük a fok változót a sebesseg változó értékével.
     fok += sebesseg;
     // Mivel a Flash fok helyett radian-ban számol, át kell alakítanunk a fok értéket egy
     // matamatikai      képlettel radian-ba.

     radian = (fok/180)*Math.PI;
     // Kiszámoljuk a moziklip x és y koordinátáját a körpályán a Math.cos és a Math.sin
     // függvények
segítségével.
     _x = x+Math.cos(radian)*sugar;
     _y = y-Math.sin(radian)*sugar;
}

Indítsuk el az animációt és győződjünk meg róla, hogy a labdánk gyönyörű köröket ír le a képernyőn (labda23.fla):

Ezek alapján már nem nehéz elkészíteni például a naprendszer bolygóit bemutató animációt. Valami ehhez hasonló módon (labda24.fla):



Persze ez csak egy durva vázlat, a bolygók ellipszist írnak le, kísérletezz bátran gyakorlásképpen. Nemsokára jelentkezek a következő, immár negyedik résszel! Addig is jó ActionScriptezést!
Tovább a 4. részhez >>>

 
       
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .