. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK ActionScript

Lokális adattárolás - a sharedObject rejtelmei
  feltöltve: 2003.09.22 | szerző: berry | olvasva: 4886 alkalommal

   
 

A flash interaktivitásának köszönhetően gyakran találkozhatunk olyan weboldallal ahol bizonyos mértékig a saját izlésünk szerint formázhatjuk a felületet, és egyéb beállításokat. Ezeknek a beállításoknak azonban csak akkor van értelme, ha azok nem csak addíg élnek, amíg be nem zárjuk a böngészőt, hanem a legközelebbi látogatásunk alkalmával automatikusan életbe lépnek. Több más felhasználási lehetőség mellett, ebben segítheti munkánkat a sharedObject.

A működés elve

A sharedObject a felhasználó merevlemezére tárol le adatokat különböző file-okban, majd ezeket onnét képes kiolvasni. Mielőtt bárki arra gondolna, hogy ezzel majd extra jó kis spionkodást lehet végrehajtani a felhasználó mappáiban, ki kell hogy ábrándítsam. A sharedObject ugyanis egy eléggé speciális helyen és formátumban tárolja az adatokat, és nem az egyéb programozási nyelvekből ismert klasszikus file-kezelő műveletekkel dolgozik. Továbbá csak arról a gépről érhető el, ahol tárolva lett. Ez az egész valahol a JavaScript-es cookie-khoz hasonlít.

Fontos tudni, hogy a tárolt adatokat a felhasználó letilthatja, vagy engedélyezheti saját belátása szerint. Ez a beállítás nem csak egy ki/be kapcsolással történik, hanem egy határvonal állítható. Ez annyit jelent, hogy a felhasználó különböző léptékekkel meghatározhatja a letárolt adatok engedélyezett mennyiségét. Ezek tehát a következőek: none/10k/100k/1Mb/10Mb/unlimited (alapértelmezett: 100K).
Abban az esetben, ha a tárolni kívánt adatok átlépik a limitet, akkor előurik a 'Macromedia Flash Player Setting' ablak, és rákérdez a felhasználóra, hogy engedélyezi e az adatok tárolását. Ha manuálisan szeretnénk elérni a beállításokat, akkor azt úgy tehetjük meg, hogy a flash moviera jobb egérgombal ráklikkelünk, és a menüből a settings menüpontot választjuk ki.

sharedObject metódusai

sharedObject.getLocal(objectName [, localPath]);

objectName - a sharedObject neve.
localPath - opcionális útvonalmegadás

Ezzel a metódussal olvasható be (ill. definiálható) a lokálisan tárol sharedObject.

sharedObject.getSize();

Ezzel a metódussal kérdezhető le a lokálisan tárol sharedObject mérete.

sharedObject.flush();

Ezzel a tárolhatjuk sharedObject-et. Ha ezt nem hívod meg actionscript-ből, akkor a flash movie bezárásakor automatikusan lefut.

sharedObject egyetlen tulajdonsága

mySharedObject.data

Ez egy kizárólag olvasható tulajdonság. Ennek segítségével határozhatjuk meg a tárolandó attributumokat.

sharedObject eseménykezelése

sharedObject.onStatus = function(infoObject)

infoObject - Státuszüzenet, object típusú. (én nem jöttem rá, hogy hogyan lehet belőle haszálható infót kiszedni)

Erre az eseménykezelő függvényre akkor kerül csak a vezérlés, ha a sharedObject tárolása során valamilyen hiba lépett fel..

 
   
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .