. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .


 
 
SEGÉDLETEK Flash alapok

Hogyan készítsünk pop-up menüt Flash MX 2004-ben
  feltöltve: 2004.07.16 | szerző: sgabe | olvasva: 20193 alkalommal

   
 

Főmenü elkészítése

  1. Nyissuk meg a mozink Könyvtárát Window > Library vagy Ctrl + L.
  2. A Könyvtárból áthúzva helyezzünk el egy gombot (button) valahol.
  3. Helyezzünk egy második gombot valahová az előző mellé.
  4. Válasszuk ki a Text Toolt és írjuk a gombok fölé, hogy "MENU1" illetve "MENU2".
  5. Válasszuk ki az első gombot ami fölé "MENU1"-t írtunk. Ügyeljünk rá, hogy a gombot válasszuk ki és ne a szöveget ami fölötte ven! A Properties fül tartalma segít.
  6. Az Actions fülön adjunk hozzá a gombhoz egy rollOver műveletet. A "+" jelre kattintva válasszuk a Global Functions > Movie Clip Control > on majd a legördülő listán kattintsunk kétszer a rollOver műveleten.
  7. Vigyük a kurzort a { után, hogy a script további tagjai helyes sorrendben következzenek.
  8. Most megjelöljük milyen akció hajtódjon végre a rollOver eseményre. "+" újra és válasszuk a Global Functions > Timeline Control > gotoAndStop majd a zárójelek közé írjuk be "menu1".
  9. Ugyanezt hajtsuk végre a második gombon is csak ott a cél képkocka "menu2".
  10. A 20. képkockán az F6 lenyomásával hozzunk létre egy kulcs képkockát.
  11. Zárjuk le a réteget a lakat ikonra kattintva.

on (rollOver) {
     gotoAndStop("menu1");
}

Almenü elkészítése

  1. A submenu buttons réteg 10. képkockájára szúrjunk be egy kulcs képkockát az F6 billentyűvel.
  2. A Könyvtárból áthúzva helyezzünk két gombot (button) a MENU1 alá.
  3. A Text Tool segítségével írjuk a gombok fölé "SUBMENU1a" és "SUBMENU1b".
  4. Válasszuk ki a 20. képkockát és szúrjunk be egy üres kulcs képkockát az F7 lenyomásával vagy egy jobb kattintással válasszuk a menüben az Insert Blank Keyframe menüpontot. Fontos! Üres kulcs képkockát szúrjunk be, különben nem fog működni a menünk!
  5. Ahogy az előbb, helyezzünk most is 2 gombot a MENU2 alá.
  6. Írjuk a gombok fölé, hogy "SUBMENU2a" és "SUBMENU2b".
  7. Zárjuk le a réteget.

Rejtett gombok elkészítése

  1. Az invisible buttons réteg 10. képkockájára szúrjunk be egy kulcs képkockát.
  2. Válasszuk a Rectangle Toolt majd piros kitöltő színnel, körvonalak nélkül rajzoljuk körbe a menüpontokat, ahogy az a képen is látható.
  3. Most a piros téglalapunk fedi a teljes munkaterületet kivéve a menu1 elemeit, ez lesz a következő rollOver területünk, amely az almenük elrejtésénél szükséges.
  4. Az F8 lenyomásával vagy a Modify > Convert to Symbol menüponttal készítsünk gombot a piros téglalapból és nevezzük el "invbutton1".
  5. Szerkesszük a gombot az Edit > Edit Symbols menüpontra kattintva.
  6. A Hit képkockát kiválasztva szúrjunk be az F6 billentyűvel egy új kulcs képkockát. Ezzel a piros téglalapot átmásoltuk az Up képkockáról a Hit képkockára.
  7. Most az Up képkockán válasszuk ki a téglalapot majd töröljük a DEL billentyűvel. Így a gomb csak a Hit képkockán rendelkezik tartalommal ami láthatatlanná teszi.
  8. Térjünk vissza a főmozinkhoz Edit > Edit Document.
  9. Válasszuk ki a láthatatlan gombot, majd adjunk hozzá egy rollOver eseményt és egy goto akciót ahogy azt már az előzőekben is, csakhogy most a cél képkocka "start".
  10. A második rejtett gomb elkészítéséhez szúrjunk be a 20. képkockára egy üres kulcs képkockát az F7 billentyű lenyomásával, majd hajtsuk végre újra az előzőeket csak a MENU2-re vonatkozóan! Ezeket most nem írom le még egyszer, nézd meg a forrást...

on (rollOver) {
     gotoAndStop("start");
}

Ha problémád van nyiss egy újat és kezd újra! Olvasd el még egyszer a leírást, kövesd pontosan a lépéseket és nézd meg a példafájlt! Remélem tudtam segíteni, mindenkinek jó munkát!

 
   
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .