. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK Komponensek

Flash MX 2004 UI Komponensek - I. rész
  feltöltve: 2005.05.20 | szerző: sgabe | olvasva: 4201 alkalommal

   
 

A Macromedia komponenseket vezetett be a Flash MX verzióban, ezzel kívánta segíteni a fejlesztőket, hogy gyorsan tudjanak különböző felhasználói környezeteket létrehozni. A Flash MX 2004 egy új komponens architechtúrát mutat be, ez itt már a 2. verzió, ami sok olyan képességgel rendelkezik, melyek nem érhetőek el a Flash MX komponens architechtúrában, vagyis az 1. verzióban. Összegezve a Flash MX 2004 számos komponenssel rendelkezik a Flash MX verzióval szemben.


Komponensek közti különbségek a Flash MX és a Flash MX 2004 verziókban

Ha a Flash MX felhasználói felületi komponenseivel programoztál, akkor néhány változást észre fogsz venni a 2. verzióban. Alább megemlítek néhány különbséget, de a 2. verzióban történt változtatások teljes listáját megtalálod az interneten.


Új komponens APIk és esemény modell

Néhány komponens, amelyekkel a Flash MX verzióban dolgoztál (például a gomb (Button) és a jelölőnégyzet (CheckBox)) használatkor más beállításokkal és eljárásokkal szolgálnak, mert a 2. verziós komponens architechtúra alap osztályaiból (mint például az UIObject és az UIComponent) származnak.

A 2. verzió eseménykezelő modellje is eltér az 1. verzióban használatostól. A Flash MX verzióban meghatároztál egy 'változás kezelőt' egy adott komponens számára, majd hozzárendeltél egy feladatot.

// v1 változáskezelő függvény
componentHandler = function () {
   // esemény kezelése ide
}

A 2. verziós komponens architechtúrában a Flash MX 2004 verzióban a komponens eseményeket esemény figyelők vagy az on() komponens használatával kezelheted. Nem használhatod ugyanazt az eseménykezelő kódot (mint már említettem), amelyet a Flash MX verzióban használtál a programozáskor.

Alább egy példát láthatsz egy eseményfigyelő használatáról. Két részből áll: egy figyelő objektumból, ami reagál egy eseményre és egy komponensből, ami megadja a figyelő objektumnak, hogy fogadja az eseményt.

listenerObject.eventName = function(evtObj) (
   // ide kerül a kód
};
componentInstance.addEventListener("eventName", listenerObject);

Az esemény figyelők sokkal rugalmasabb eseménykezelő modellel rendelkeznek, mint a változáskezelők a Flash MX verzióban. Például egy figyelő objektum számos komponenstől fogadhat eseményt; hasonlóan egy komponens képes egyetlen eseményt több figyelőhöz is közvetíteni.


Több komponens

A Flash MX 2004 és a Flash MX Professional 2004 sok új komponenst tartalmaz és számos új verziót a Flash MX verzióban elhelyezett komponensekből.

A Flash MX 2004 verzió 13 felhasználói felületi komponenssel rendelkezik, a Flash MX verzióban elérhető 7 komponenssel szemben. A Flash MX Professional is tartalmazza ezeket a komponenseket számos haladó szintű komponenssel, például adat komponensek a külső adatforrásokból való munkára és média komponensek a 'fogd és vidd' (drag-and-drop) video szerkesztéshez. Megjegyzés, hogy a szövegmező (TextArea) komponens a Flash MX 2004 verzióban helyettesíti a Flash MX verzió gördítő sáv (ScrollBar) komponensét és beépített gördíthetőségi képességgel is rendelkezik.


Flash MX Komponensek használata az MX 2004 verzióban

A Flash MX komponensek az ActionScript 1.0, míg a Flash MX 2004 és a Flash MX Professional 2004 komponensei az ActionScript 2.0 alapján készültek. Attól függően, hogy milyen Flash Player verzióra publikálsz és mely ActionScript verzió használatával dolgozol előfordulhat, hogy a Flash MX verzióban használt komponensek nem úgy fognak működni, ahogy az várható lenne.

A következő táblázat összefoglalja a várható és a feltételezhető eredményeket Flash MX komponensek használatakor a Flash MX 2004 verzióban, megadva a Flash Player és az ActionScript verziókat. Általában azt javaslom, hogy ne használd a Flash MX komponenseket, ha Flash Player 7 lejátszóra publikálsz. A Macromedia minden bizonnyal hamarosan elkészíti a Flash MX komponensek azon verzióit, melyek megfelelően működnek a Flash MX 2004 és a Flash Player 7 használatával.

Flash MX UI komponensek működése a Flash MX 2004 verzióban
Formátum ActionScript Eredmény
Flash Player 7

ActionScript 2.0

Nem úgy működnek, ahogy az várható.
Flash Player 7 ActionScript 1.0 Nem úgy működnek, ahogy az várható.
Flash Player 6 ActionScript 2.0 Esetleg nem úgy működnek, ahogy az várható.
Flash Player 6 ActionScript 1.0 Úgy működnek, ahogy az várható.


A Flash MX 2004 komponensei és a korábbi Flash Playerek kompatibilitása

A Flash MX 2004 minden komponense működik Flash Player 6 vagy későbbi lejátszó használatával. Néhány kivétellel a Flash MX 2004 Professional minden komponense működik Flash Player 6 vagy későbbi verzió használatával.

A Flash Professional alábbi komponenseihez Flash Player 7 vagy későbbi verzióra van szükség:

  • Média komponensek (MediaController, MediaDisplay, MediaPlayback)
  • DataSet komponens

Flash MX 2004 komponensek használatakor ActionScript 2.0 fordítót kell használnod a publikálás során, további információért olvasd el a 'Publikálás ActionScript 2.0 és ActionScript 1.0 verziókkal' című fejezetet!


Flash MX és Flash MX 2004 komponensek kombinálása

Kombinálhatod a Flash MX és a Flash MX 2004 komponenseit egyetlen Flash dokumentumon belül mindaddig, amíg ügyelsz a Flash Player és az ActionScript verziók kompatibilitására (amint az előbb is említettem). Azonban sok automatizált infrastrukturális képessége a Flash MX 2004 verziónak, mint például az élő előnézet lehet, hogy nem fog működni bizonyos körülmények között.


DevNet Resource Kit komponensek

A DevNet Resource Kit Volume 1-4 (DRK) komponensei nem a Flash MX 2004 verzióra lettek kifejlesztve, tehát ha installálod a komponenseket azok valószínűleg nem fognak megfelelően működni. Viszont a DRK Volume 5 tartalmazza néhány komponens javított változatát, amelyek működnek a Flash MX 2004 és a Flash Player 7 használatával is.

A Flash MX 2004 és Flash MX Professional 2004 számos komponenst tartalmaz a DRK komponensei közül. Ezek az új komponensek az új architektúra minden adottságával rendelkeznek. A Flash MX Professional 2004 az alábbi komponenseket tartalmazza.

  • DRK Volume 1: DataGrid, Media Components, Loading Box, Advanced Message Box
  • DRK Volume 2: Smart Combo Box, Advanced Calendar, Simple Menu
  • DRK Volume 3: Text Field

A DRK jelenleg a Volume 12 verziónál tart. A Macromedia bejelentése szerint az októberben megjelenő Volume 13 lesz az utolsó. A DRK csak regisztrált DevNet tagok számára elérhető.

A legkiválóbb módszer a komponensek használatának elsajátítására ha elkezdjük használni őket, tehát vegyük szépen sorra a Flash MX 2004 főbb UI komponenseit.

 
   
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .