. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .


 
 
SEGÉDLETEK ActionScript alapok

Méretfüggetlen oldal készítése Flash MX-ben
  feltöltve: 2004.06.20 | szerző: savanya | olvasva: 16025 alkalommal

     
 

II. A tartalom

11. lépés: Ideje végre feltölteni a réges-rég létrehozott layereinket. Rajzolgassuk hát meg a szükséges elemeket és konvertáljuk őket mc szimbólumokká, ügyelve a regisztrációs pontok elhelyezkedésére (nem lehet gond):

Adjunk Instance-neveket mindegyiknek, legyenek ezek: 'board' a tábla, 'fej' a fej. A kezet mégegyszer húzzuk be a Libraryból (vagy copy-paste, vagy ctrl+drag, kinek mi tetszik) forgassuk el 180 fokkal, az egyiknek adjuk a 'bal', a másiknak a 'job' Instance-nevet. A lábnak mégse adunk nevet mert az úgyis marad a helyén, alul, középen, tehát AS-ből nem nyúlunk hozzá.

12. lépés: Biztos vannak, akik ezekután már simán AS-ből helyére rendezgetnék a különböző elemeket (jah, akkor mégis kellene név a lábnak), én annál vizuálisabb tipus vagyok, meghát nem szeretem fölöslegesen igazgatni az _x, _y, _width, _height paramétereket, úgyhogy rendezzük el a színpadon a fenti elemeket, úgy ahogy azok majd valóban látszani fognak. Az Align paletta most is segítségünkre van, ha pedig mégsem, akkor összeadunk-kivonunk, hogy minden szépen pontosan a helyén legyen. Értelemszerűen a láb és a fej kerülnek a 'láb_fej' layerre, a kezek a 'kezek'-re a tábla a 'táblá'-ra:

13. lépés: ismét nyissuk meg az Action palettát és folytassuk az első frame-re írt kódunkat a következőképp:

Stage.align = "B";
Stage.scaleMode = "noScale";

//megadjuk, hogy mekkora is az eredeti mozink:
origin_w = 300;
origin_h = 300;
//lekérdezzük a 'board' mc szélességét és magasságát
board_w = board._width;
board_h = board._height;
//létrehozzuk a 'meretezo' nevu objektumot
meretezo = new Object();
//az átméretezések során lefutó függvény meghatározása:
meretezo.onResize = function() {
     //az aktuális színpadméret lekérdezése
     full_w = Stage.width;
     full_h = Stage.height;
     //a 'board' mc új méreteinek meghatározása az eredeti méretei
     //és az eredeti swf méretének arányában
     board_neww = board_w*full_w/origin_w;
     board_newh = board_h*full_h/origin_h;
     //ezek érvényesítése*
     board._width = board_neww;
     board._height = board_newh;
     a kezek elhelyezése a 'board' mc oldalainak felső negyedpontjába**
     bal._x=board._x-board_neww/2
     bal._y=board._y-board_newh*3/4
     job._x=board._x+board_neww/2
     job._y=board._y-board_newh*3/4
     a fej elhelyezése a 'board' mc felső oldalára**
     fej._y=board._y-board_newh
};
//a 'Stage.addListener metódust hozzárendeljük a 'meretezo' objektumunkhoz
Stage.addListener(meretezo);
//meghívjuk az átméretezéshez tartozó függvényt***
meretezo.onResize();
stop();

* a 'board' mc helyes regisztrációs pontjának megválasztása elkerülhetővé teszi, hogy a _width és _height paramétereken kívül ne kelljen az _x és _y paramétereket is módosítgatnunk

**a fej és a kezek elhelyezése a már megváltozott méretű 'board' mc-hez igazodik, ezáltal biztosítva a pontos illeszkedést.

*** ez a Stage.addListener-nek köszönhetően valós átméreteződés esetén fut le.

14. lépés: Publish.

15. lépés: És hogy a böngészők általában alapból meglévő margóját is kiiktassuk, biggyesszük be ezt a kódsort a HTML kód <body> tagjébe:

leftmargin="0" topmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0" marginwidth="0" marginheight="0"

Ezzel végere is értünk a segédletnek, mindenkinek kellemes méretkötöttség nélküli flashezést, sok japán, kínai, arab és hasonló megrendelést kívánok (hogy lehessen alulra, meg jobb oldalra rendezgetni).

 
     
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .