. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK Effektus-trükk

Egyszerű és dinamikus maszkolás Flash MX-ben
  feltöltve: 2004.01.07 | szerző: papp | olvasva: 22121 alkalommal

     
 

A Flash korábbi verzióiban is könnyen készíthettünk egyszerűbb maszk effektusokat és nem kevés trükk bevetésével akár komolyabbakat is. Az igazi lehetőségek a Flash MX -ben jelentek meg, ugyanis egyik kiemelt újdonsága a dinamikus maszkolás (Dynamic Masking). A dinamikus maszkolás alatt azt értjük, hogy a maszk objektum létrehozható és irányítható ActionScript parancsokkal, maszk réteg alkalmazása nélkül is. No de, kezdjük az alapokkal:

1.lépés: Két rétegre lesz szükségünk, legyen a nevük 'maszk' és 'kep', a maszk legyen felül. Importájunk egy tetszőleges képet és helyezzük el a 'kep' nevű rétegünkre.

2.lépés: A 'maszk' rétegre rajzoljunk egy tetszőleges alakzatot. Arra ügyeljünk, hogy legyen kitöltése, a körvonalakat ugyanis a Flash nem veszi figyelembe!
Az alsó rétegen lévő képnek csak az a része lesz látható amit éppen eltakar az alakzatunk, vagyis maszkunk. Más megfogalmazásban az alakzat valójában egy nyílás, melyen keresztül látjuk az alatta lévő réteg tartalmát.

3.lépés: Akkor hát alakítsuk a felső réteget maszk réteggé. Kattintsunk jobb egérgombbal a felső réteg nevére és a felbukkanó menüből válasszuk a Mask opciót (1 kép). Mindkét rétegünk ikonja megváltozik, tehát a felső rétegünket ettól a pillanattól maszk, az alsót pedig maszkolt rétegként kezeli a Flash (2.kép).

Ha most elindítjuk az animációt, láthatjuk, hogy a képből csak az alakzat által lefedett rész jelenik meg (maszk0.fla).

Ez így pesze cseppet sem izgalmas. Hozzuk mozgásba az alakzatot.

 
     
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .