. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .


 
 
SEGÉDLETEK Effektus-trükk

Egyszerű és dinamikus maszkolás Flash MX-ben
  feltöltve: 2004.01.07 | szerző: papp | olvasva: 22121 alkalommal

     
 

4.lépés: Az alakzatból készítsünk grafikus objektumot (Grahic) és az idősíkon hozzunk létre valami egyszerűbb animációt mozgásátmenettel (Motion Tween). Mondjuk változtassuk meg az objektum nagyságát egy kis elforgatással fűszerezve. Lássuk az eredményt! Kattints a play gombra

Minden rendben, működik a maszk! Ha valami nem világos, azért van mellékelve az .FLA! De mi van akkor ha két maszk objektumot akarunk egyszerre mozgatni a kép felett? Egy adott rétegre ugyanis csak egy maszk réteg alkalmazható.

5.lépés: Töröljük a mozgásátmentet, jelöljük ki a maszk objektumot és hozzunk létre egy moziklipet 'maszk' névvel. Tehát valójában egy moziklipbe ágyaztuk a grafikus objektumot.

6.lépés: A moziklipünk saját idősíkján két rétegre lesz szükségünk. Készítsünk minkét rétegen valami animációt a grafikus objektummal. Lehet hasonló ahhoz amit korábban a fő idősíkon alkalmaztunk. Ha megvagyunk, indítsuk el az anmációt (maszk2.fla):

Láthatjuk, hogy mindkét grafikus objektum maszkként működik. Ebből következik, hogy a maszkként használt moziklipünkben korlátlan számú grafikus objektumot helyezhetük el és animálhatunk. Ráadásul a grafikus objektumok, mellett vagy helyett moziklipeket is beágyazhatunk, melyek különböző animációkat tartalmaznak. Így már érzékelhető, hogy akár rendkívül összetett, látványos maszk animációkat is készíthetünk.

Ha már a moziklip lehet maszk, akkor talán programozni is tudjuk! A következő lépésben nézzük meg, hogy mi történik, ha egy moziklipet ActionScript utasításokkal vezérlünk és maszkként használjuk.

 
     
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .