. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .


 
 
SEGÉDLETEK Effektus-trükk

Részecskerendszer (particle-system) segédlet
  feltöltve: 2003.12.10 | szerző: Newone | olvasva: 14429 alkalommal

           
 

Hóesés

A hóesés szinte semmiben sem különbözik a tűztől. Dodon előzetes engedélyével felhasználtam a nagyszerű hóesés segédletéből a hópehely csoport animációt. Ez lett az a hóesést szimuláló részecskerendszer részecske eleme. Annyit változtattam csak rajta, hogy kisebb lett és az utolsó frame-be beszúrtam, a tűz részecskéből ismert sendCustomMessage metódushívást.

A többi teljesen ugyan az, még a mozi felépítése is. Nyissuk meg a ps_snowingeffect.fla-t. Látjuk, hogy az Control layer 1. frame-én található kódsorok, teljesen megegyeznek az előbbi példáéval. A második frame is. A SnowEffect layer, második frame-jén található mcSnowHolder, egyetlen layer-ének, első és egyben utolsó frame-jén szintén ugyanazt a kódot találjuk:

import ParticleSystem.OSP_keepAliveParticleSystem;
//
var centerPoint:Object = {x:0,y:0};
var posS:Object = {sX:200, sY:10, rot:40, size:100};
//
var SnowObj:OSP_keepAliveParticleSystem = new OSP_keepAliveParticleSystem();
SnowObj.objName = "SnowObj";
SnowObj.targetMC = this;
SnowObj.particleCount = 90;
SnowObj.linkName = "thesnow";
SnowObj.centerPoint = centerPoint;
SnowObj.durationNum = 90;
SnowObj.posScattering = posS;
SnowObj.generateParticles();
//
stop();


Annyi a különbség, hogy a könnyebb megkülönböztetés érdekében most SnowObj-ről beszélünk.
Természetesen az objektum tulajdonságainál már láthatunk különbségeket. Más az objektum név, más MovieClip-et csatolunk be, más a részecskék számossága és más értékek kerültek a posScattering metódushoz is. De a különbség csak ennyi, ami generálja és ahogy generálódnak a részecskék, azaz a motor, az ugyan az.

Robbanás

A robbanás effektnek csak az a különlegessége, hogy nem az OSP_keepAliveParticleSystem osztályt használtam, hanem csak az OSP_generateParticleSystem osztályt. Hiszen csak a részecskerendszer egyszeri generálására van szükségem, nem pedig a folyamatos életbenntartására.

Az fla felfedezését az olvasóra bízom (ps_snowingeffect.fla ).

Remélem, hogy sikerült bemutatnom, mennyire sok, részecske alapú effekt előállítására lehet használni, ezt a kezdetleges részecskerendszer csomagot. Amennyiben kérdésetek lenne, állok rendelkezésre itt a fórumon, esetleg privátban (email) is. Ha valakinek lenne ötlete bővítésre, csak ossza meg velünk.

Kellemes effektezést!

 
           
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .