. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK Effektus-trükk

Hullámzás effektus a DisplacementMapFilter-el
  feltöltve: 2007.01.30 | szerző: error404 | olvasva: 6392 alkalommal

   
 

Ez a segédlet segít megismerni a DisplacementMapFilter-t. A filter lényege, hogy egy meghatározott BitmapData objektumot használ egy MovieClip (ezentúl MC) torzítására, ezt pedig a pixelek eltolásával éri el. Vizes hatást, nagyító effektet lehet vele létrehozni. Hogy mi is lesz a végtermék? Lássuk:

Design

1.lépés:
Elsőként hozzunk létre egy új MC-t (CTRL+F8), elnevezzük mask_mc-nek, beírjuk Instance name-nak ugyanazt (mask_mc), kapcsoljuk be a "use runtime bitmap caching" opciót, helyezzük el a kép bal alsó sarkába. Lépjünk bele, majd rajzoljunk egy alakzatot, ahol az effekt érvényesülni fog (én gradient kitöltést használok, hogy ne hirtelen legyen vége a "hullámoknak", hanem finoman elhalványítva).

2.lépés:
Hozzuk létre egy másik layeret és helyezzünk el a Stagen 3db NumericSteppert , és mindegyik felé 1-1 Statictext-et, végül egy CheckBox-ot, az alábbi képen látható módon:

Paraméterek fentről lefelé haladva:







Térjünk rá a kódra...

 
   
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .