. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .




 
 
SEGÉDLETEK Flash+PHP+MySQL

Toplista alkalmazás készítése Flash játékokhoz
  feltöltve: 2004.07.12 | szerző: Ducky | olvasva: 4876 alkalommal

     
 

A segédlet célja egy pontlista elkészítése lesz, ami txt fájlban tárolja el a pontokat és a hozzá tartozó adatokat. Játékprogramokhoz használt highscore alkalmazás, amit beépíthetünk a már meglévő programba. A pontlista eltárolja a játékos nevét, az elért pontot és a bevitel időpontját. A pontlista adatait, pontok szerint csökkenő sorrendben jelenítjük meg. Az adatokat kezelő php fájl elvégzi a sorrend felépítését, és úgy adja át a flash programnak. Azonos nevű játékos esetén az új pontértékkel felülírja a régit, ha az nagyobb, mint a már meglévő pontszám. Lássunk neki a megvalósításnak. A kész pontlistát a lista linkre kattintva tudod megnézni, kipróbálni.   Lista

Grafikai elemek elkészítése:

Jelen esetünkben a neveket és a pontokat nem egy játékprogram fogja adni, hanem két beviteli mezővel adjuk meg. Ha a segédletet végigolvasod és megérted, akkor már gyerekjáték lesz saját játékaidhoz is elkészítened a pontlistát. Első lépésben készítsünk egy új flash mozit. Szélesség 450 pixel, a magasság 250 pixel, a háttérszín tetszőleges, a frame rate jelen esetünkben 24 pixel, de lehet kevesebb vagy több is. A mozi egyetlen frame oszlopból és négy layer-ből áll a lenti képen látható módon.

Készítsük el először a keretet. Az összes keret elem a keret layer-en kap helyet. A programban használt keretek lehetnek tetszőlegesek, akár az elrendezés vagy a színek, a segédletben csak egy alaplehetőséget mutatok be. Én a lenti képen látható módon készítettem el a keretet.

Következő lépésben a gombokat helyezzük el a keretben. Összesen négy gombra lesz szükségünk, kettő a megjelenített pontlista scrollozását végzi, egy a frissítést, egy pedig az adatbevitelért felelős. A gombokat helyezzük el a keretben a megfelelő pozíciókban. A frissítés gombnak az instance neve legyen 'refr', a bevitel bomb instance neve pedig legyen 'bevi'. A scroll gomboknak nem kötelező az instance név.

Két kijelző mc-re is szükségünk lesz, amik az adatbevitelt és a frissítést jelzik majd ki. Ezek az mc-t szintén lehetnek tetszőlegesek, én egy egyszerű villogó szöveget alkalmaztam. A két mc-t helyezzük el a keretben. A frissítést kijelző mc instance neve legyen 'refre', az adatbevitelt kijelzőé pedig legyen 'bev'. A gombok és az mc-k a 'gomb,mc' layerre kerülnek.

A text layeren lesz az összes dynamic és input text. Először helyezzük el a címeket és a gombokon lévő textmezőket.

Utolsó lépésként a pontlistát megjelenítő dynamic text-eket készítjük el és a bevitelhez szükséges input text-eket. A lenti képen látható, hogy a bal oldali részben van négy dynamic text. A 'hely.' cím alatt lévő text instance neve 'hel'. A 'nick név' cím alatti text instance neve 'nev', a 'pont' cím alatti text instance neve 'pon' és a 'dátum' cím alatti text instance neve 'dat' legyen. A bevitelhez az input text-ek jobb oldalt láthatóak. A 'nick név' címszó alatti input text változóneve 'Var: nick', maximum characters: 15, a pontszám cím alatti input text változóneve 'Var: score', maximum characters: 5 és az instance neve is 'score'.

Ezzel a szükséges grafikai elemeket el is készítettük, már csak az actionscript megírása szükséges a mozi működéséhez...
 
     
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .