. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .


 
 
SEGÉDLETEK Hangkezelés

Weboldal háttérzene, ki/be gombbal, hangerőszabályzóval
  feltöltve: 2005.02.22 | szerző: ismeretlen | olvasva: 15251 alkalommal

   
 

A Sound objektum

Segédletünkben a Sound odjektumot fogjuk használni, valamint annak tulajdonságait és metódusait.

5. Lépés: Létrehozás: Jelöljük ki az actions rétegen az első frame-t, majd nyissuk meg az actions palettát és gépeljük be a következőt:

Ezzel a fő idősíkon létrehoztunk egy zene nevű hangobjektumot. Ez lesz a háttérzene lejátszónk lelke.

6. Lépés: Beállítjuk a hangerő csúszka kezdeti állását, a vol fogja meghatározni a hangerőt.

// kezdő hangerő beállítása
volume_mc.bar_mc._x = 50;
vol = volume_mc.bar_mc._x*2;

7. Lépés: A zene betöltése. Ezt a loadSound metódussal valósítjuk meg. Segítségével a hangobjektumba külső mp3 fájlokat tudunk betölteni. Működése a következő:

hangobjektum.loadSound("betöltendő zene URL", stream);

Ha a stream boolean értéke false , akkor betöltés közben nem fog szólni a zenénk, utána külön utasítást kell adnunk a lejátszásra. Ha true , akkor már betöltés közben szólni fog. Nagyobb hangfájloknál érdemes true értéket megadni. (Ha offline módban szerkesztjük Flash mozinkat, akkor a "betöltendő zene URL" helyére a következőt írjuk: file:///a zenénk elérési utja a gépünkön!)

// indító zene betöltése
zene.loadSound("http://web.axelero.hu/caber1/swf/track1.mp3", true);

Most tesztelheted a mozit, és szólnia kell a megadott mp3 fájlnak.

8.LÉPÉS: Loop. A zene lejátszását fogjuk végteleníteni. Ehhez az onSoundComplete eseménykezelőt hívjuk segítségül, amely azt vizsgálja, hogy a zene lejátszása befejeződött-e. Ha igen, akkor start metódussal a zene újboli lejátszására utasítjuk a hangobjektumot. Első paramétere másodpercben megadott érték, innentől kezdi lejátszani a zenét. Második paramétere az ismétlések száma.

zene.onSoundComplete = function() {
  zene.start(0, 1);
};

Hangerő

9.LÉPÉS: A hangerő szabályzása. Ezt a setVolume metódus segítségével fogjuk megvalósítani, melynek paramétere egy 0-tól 100-ig terjedő értéket vehet fel. A 0 jelenti a teljes csendet, a 100 a maximális hangerőt.

// hangerő
zene.setVolume(vol);
volume_mc.bar_mc.onPress = function(){
volume_mc.bar_mc.startDrag(false,0,0,100,0);
volume_mc.onEnterFrame = function(){
vol = volume_mc.bar_mc._x*2;
zene.setVolume(vol);
};
volume_mc.bar_mc.onRelease = volume_mc.bar_mc.onReleaseOutside = function(){
volume_mc.bar_mc.stopDrag();
delete volume_mc.onEnterFrame;
};
};

Egy onEnterFrame segítségével drag-elés közben lekérdeztük a bar_mc moziklip _x értékét, és ezzel arányosan módosítottuk a hangerőt.

Kezelés a kontrol gombokkal

10.LÉPÉS Megírjuk a lejátszást és a leállítást vezérlő gombot.

// play gomb
control_mc.play_btn.onRelease = function(){
zene.stop();
zene.start(pos,1);
pos = 0;
}

// stop gomb
control_mc.stop_btn.onRelease = function(){
pos = 0;
zene.stop();
}

Ezzel végére is értünk segédletünknek! Remélem érthető és követhető leírást adtam a folyamatról, nekem jól működik. Ezt az alkalmazást beillesztetjük például úgy, hogy egy weblapot felosztunk frame-k segítségével, a jobb felső sarokban lévő frame-be kerül az alkalmazás és a frame kereteket teljesen eltüntetjük. Persze létezik sokféle megoldás. Jó munkát kívánok! richrt

 
   
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .