. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .


 
 
SEGÉDLETEK Bemutató:szoftver

Electric Rain Swift 3D V4.0 bemutató
  feltöltve: 2004.08.18 | szerző: Ducky | olvasva: 3037 alkalommal

         
 

Fejlett simítás és kerekítés

Egy haladó modellező környezet nem lehet teljes a megfelelő simító és kerekítő lehetőségek nélkül. A Swift 3D v4 lényegre törő és pontos simító és kerekítő eszközöket nyújt, ami segít az objektumot a megadott specifikációkra formázni. Ahhoz, hogy a simítást alkalmazzuk egy adott felületre, válasszuk ki a területet a modellen, és jelöljük ki ezt a területet csoportként a Smoothing Group menüben. A mesh tool-ok összefüggve az options menüvel (objektumon jobb klikk) lehetőséget adnak a felület további simítására mozaikon keresztül, és a kiválasztott felület kerekségének növelésére és csökkentésére.

Így lehetőségünk nyílik arra, hogy a modellen belül több különböző csoportot jelöljünk ki, amiket más-más simítási, kerekítési eljárásokkal szerkesztünk. Ezeket a csoportokat más-más színezéssel is elláthatjuk. A lenti példában nézzünk meg egy objektumot különböző kerekítési eljárásokkal szerkesztve.

Minták alkalmazása felületekre

A Swift 3D kínál egy új lehetőséget felületcsoportok könnyű definiálására. Ezután ezeken a csoportokon különböző színek, anyagok és minták alkalmazhatóak. Ezzel a nagyon várt lehetőséggel a hatoldalú kocka minden oldalát különböző anyaggal lehet elkészíteni. De ez csak egy példa, ezzel a lehetőséggel hihetetlenül részletes modellek készíthetők, életszerű minta minőséggel. Válasszuk ki a sokszögek csoportját az egér húzásával a terület felett és jelöljük ki felületcsoportként a a 'Surface groups' panel 'Group Selection' button-jával. Majd a kívánt anyagot az anyag galériából húzzuk a felület területére.

A lenti példán látható, hogy a kocka látható részén, minden oldalon más-más anyagminta található. Ez egy példa szemléltetés, összetettebb modelleknél így könnyebb az életszerű, fotorealisztikus kivitelezés.

Vonalak hozzáadása csoportokhoz

A fentiekben látott csoportok esetében lehetőségünk van arra, hogy a csoportokat vonalakkal vegyük körbe. Ehhez mindössze annyit kell tenni, hogy a renderelés előtt a vektor beállításainál bejelöljük az Include Edges beállítást.

3D modell galéria

A modell galéria magas minőségű előre elkészített 3D modelleket tartalmaz, amiket egyszerűen és gyorsan lehet alkalmazni, felhasználni. A Swift 3D v4 új drag-and-drop galériák bőségét kínálja, felgyorsítva a 3D animációk készítésének folyamatát, és magas színvonalú modellek, fények, animációk, anyagok és környezetek tárolását. Az első új galéria, amit bemutatok, az a 3D modell galéria. Ebben a galériában 3D modelleket tárolunk, a könnyű hozzáférhetőségért. Swift 3D v4 3D modellek professzionálisan felépített könyvtáraival van ellátva, és bónuszként sokkal több hasonló modellhez is hozzá lehet férni a Bonus Collection-ban. Ez ingyen letölthető a program megvásárlása és regisztrálása után.

 
         
 
 

© Devnet.hu. A segédletek semmilyen formában nem másolhatók, publikálhatók a Devnet.hu és a szerzők közös írásos engedélye nélkül.
 
. .. : Swf.hu 1.0 archívum : Swf.hu főoldal >>> : .. .